Sabtu, 30 Mac 2013

PERUMPAMAAN


Saya yakin, tiada siapa sanggup menjamah minyak masak,beberapa biji telur mentah, tepung dan serbuk penaik.
“Semuanya meloyakan…yuck!!” Mungkin itu ungkapan yang keluar jika ada individu yang diminta memakan bahan-bahan berkenaan.

Akan tetapi, setelah semua bahan-bahan tersebut diadun bersama, dibakar sehingga menjadi sebiji kek, saya pasti semua orang tidak menolak untuk merasainya.

Demikian dalam hidup ini, banyak perkara buruk yang berlaku di dalamnya,kelihatan menyusahkan andai dipandang setiap satunya secara bersendiri. Namun, jika dilihat keburukan-keburukan yang berlaku itu secara bersama, pasti ada kebaikan di sebaliknya yang tidak dapat kita jangka.

Kahilangan orang tersayang, kerinduan yang mencengkam,kenangan yang tidak mungkin dapat diulang….setiap satunya sungguh memedihkan!
Namun,bila direnung penuh insaf dan sedar, semua itu hakikatnya akan melorongkan manusia kepada jalan-jalan keindahan menuju destinasi cinta Ar Rahman. Tiada yang kekal melainkan DIA. Tiada cinta yang lebih agung melainkan cinta-NYA.

Kerana itu, setiap kali kenangan yang banyak mengalirkan airmata itu datang bertamu, saya pasti terkenang kepada insan yang pernah memberi saya kesempatan terbuka segala pintu menuju ke Surga Illahi....yang Allah pernah izinkan diri ini bergelar istri....sekarang tinggallah memory...

Demi masa depan anak-anakku...aku harus menerima hakikat untuk sendiri..
Aku yakin "PERLINDUNGAN" dariNYA ada untukku

Kini aku hanya mampu berserah.....
Andai satu nama yang bertahta di hati ...
Dapat mengulangi memoryku kembali...
"I said alkamdhulilah"

Jikalau keadaan berkata lain.....
Yang aku tahu..













Tiada ulasan:

Catat Ulasan