Khamis, 30 Mei 2013

AKU HARUS BANGKIT

Malaysia 31 Mei 2013


Aku harus bangkit dari keterpurukan ini
Aku harus tegar dan tegar menghadapi semua ini
Saat ini harapan dan impian sia-sia...
Aku tak boleh patah semangat

Mungkin harapan dan impian itu baik bagiku
Tapi sebaliknya tidak di hadapanNYA
Semua ini menuntut....
Agar aku lebih sabar ikhlas dan mawas diri

Aku harus terima kenyataan ini
Seperti tiga tahun yang lalu
Saat aku kehilangan..
Orang yang pernah membahagiakan ku

Sadarlah wahai diri.....
Ambil hikmah dari semua ini
Katakanlah....kalau diri ini belum mampu
Seperti insan yang berhati mulia
Yang Allah pernah hadirkan dalam hidupmu

Masih banyak kelemahan diri yang harus di benahi
Ingatlah wahai diri...kau jadi tauladan pada permata hatimu
Jika kau lemah kehilangan semangat
Bagai mana nasip permata hatimu

Katakanlah pada diri...aku sehat...aku kuat
Dengan bantuanNYA....
Maka itu...kau tak akan berharap pada insan lain
Atau minta simpati yang membuat diri seakan bahagia
Tapi hakikatnya semu belaka

Cobalah renungkan.......wahai diri.....
Dulu sebelum kau kenal dengan facebook
Yang konon tempat kau mencari motifasi diri
Kau masih tetap menjalankan kehidupan bukan...???

Usahlah kau menunggu sampai misteri hati terungkap
Tak payahlah kau menunggu sebuah jawaban
Andai di takdirkan mimpi dan harapanmu tercapai
Tanpa kau tetap di facebook...
DIA akan berikan jalan terbaik untukmu

Fikir dan renungkanlah....
Kembalilah seperti kenyataanmu
Indahnya alam maya tak seindah alam nyata

Bukankah kau sendiri selalu ungkapkan
Nak seribu daya..tak nak seribu dalih
Cobalah....dari sekarang untuk tinggalkan facebook
Niatkan karena Allah.....!!!!!


Fenomena antara hati dan perasaanku yang sedang bergejolak
Semua ini karena tidak ada ketetapan hati padaku
Ya Allah......
Ku mohon padamu.....
Berilah ketetapan hati padaku....
Biar jiwaku tentram dan damai...
Ku mohon petunjukMU ya Robb...
Peluklah aku dalam Nur kasihMU..
Aamin...Aamiin...Aamiin Ya Robbal'alamin










Tiada ulasan:

Catat Ulasan