Jumaat, 18 April 2014

KUMPULAN KOMENT KU DI FB


Lilin oh lilin....
Sinar mu tak seterang bulan...
Warna warnimu yang menjadi idaman....
Meski merasa terpinggirkan.....
Usah jadi beban fikiran.....

Di saat terang benderang.....
Kau hanya di simpan sudut ruang....
Usah kau bimbang....
Jasamu sentiasa di kenang....
Pengorbanan mu tak pernah hilang.....

Meski sinarmu cuma remang-remang.....
Tak seindah cahaya bintang..
Tak perlu merasa terbuang....
Terimalah dengan lapang....... 

Buang rasa sedih yang bertandang...
Hilangkan ragu dan gamang.....
Suatu hari akan datang....
Pelita mu menerangi di setiap ruang....
Tersenyumlah dengan riang.....


#SEKIAN LAMA#

Sekian lama aku cari....
Mesin pengimbas dalamnya hati....
Tak juga aku temui....

Aku coba tanya pada hatiku sendiri....
Jawabnya....tak tahu dan tak mengerti....
Justru soalan di beri....
Terus aku mau gimana lagi....

Aku berjanji pada diri sendiri....
Tak akan menyalahkan keadaan....
Tak akan menyalahkan orang lain....
Dan tak akan menyalahkan diri sendiri....

Menyendiri.....
Barang kali ini yang terbaik untuk diri....
Agar tak tertoreh luka di hati....
Sambil intropeksi dan membenahi....
Kelemahan-kelemahan pada diri.....

Jodoh ajal...rezeki....
Ketetapan Illahi....
Itu yang ku yakini....






Tiada ulasan:

Catat Ulasan