Sabtu, 8 Disember 2012

PUISI "AIR MATA "


http://www.youtube.com/watch?v=wV8kpux5814
Puisi: Air mata
Oleh Eni saraswati
Malaysia,09 Desember 2012



ku coba terangi hati ..yang nista ini
Dibelenggu rasa rindu..yang sangat kuat
Mengikat erat...

Ku coba tuk melepas belenggu itu..
Tapi tak ada daya... ku tak mampu...
Aku hanyalah jiwa yang lemah..

Aku ingin kembali...seperti dulu
Tapi...mungkinkah aku mampu
Menggapai mimpi-mimpi ini....tanpa mu

Air Mata.....
Tak mampu ku bendung....mengalir deras
Mengenang... kisah-kisah terindah...bersamamu
Ku tersenyum....seorang diri....

Kenapa...aku harus menangis....
Kenapa ...diri ini harus bersedih...
Kalau bibir mengucap.....redha ketentuanNYA
Bangkitlah.....katakan...

Aku di cipta bukan untuk....menangis
Bukan untuk bersedih.....
Tapi....untuk menerpa..
Cabaran hidup..dan liku-liku dugaan...

Ya-Allah.......betapa Engkau menyayangiku...
Pernah Engkau hadiahkan.....insan yang membuka
Mana-mana pintu....surga untukku....
Kami sayang....tapi Engkau lebih menyayanginya

Kini bibir cuma mampu mengucap
Susungguhnya kita hanya milik Allah...
Dan hanya kepadanyalah kita kembali....

Ya Allah......
Berikanlah ganjaran bagiku...
Dalam musibah yang menimpaku..
Dan berikanlah...Aku ganti yang lebih baik darinya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan