Rabu, 5 Disember 2012

PUISI"MIMPI KU"

Puisi : MIMPI KU
Oleh : Eni Saraswati
Malaysia,06 Desember 2012



Untaian rasa menerpaku
menyanyikan bisikan sendu
aku rindu...
aku ingin menyapamu...lalu memelukmu
sepintas hanya mimpi namun ini ungkapan hati

Lalu aku mencari lagi
setiap titian hati yang lama pergi
entah...
aku hanya ingin peduli
menebarkan sepi diantara kalutan janji
biasakah jiwa menelan luka

Aku letih menunggu pagi
bergayut sepi terselubung sunyi
aku ingin mimpi berakhir
menyambut kenyataan dalam pagi
aku lelah dalam penantian gelisah
menunggu embun menyapaku dengan basah

Ooooh Tuhan...
maafkan kemiskinan hati ini
maafkan kelalaian jiwa ini
tersungkur di atas kaum adam_Mu

Maafkan aku...
melumpuhkan hati hanya untuk mengagumi


http://www.youtube.com/watch?v=ysx9BVYlUY4


Tiada ulasan:

Catat Ulasan