Isnin, 3 Disember 2012

PUISI"ANDAI PERPISAHAN TERJADI"


Puisi:Andai perpisahan terjadi
Oleh:Eni saraswati
Malaysia,2 Desember 2012


Berat aku harus berpisah...dengan mu sahabat

Telah ku ukir nama indah mu di hatiku...
Pernah ku gelar ....dirimu sahabat dunia juga akhirat
Mesra tegur sapa mu...membangkit kan semangatku

Canda tawa kita....seakan kita dah kenal lama
Walau kahikatnya.....kita cuma sahabat di alam maya....
Andai aku mampu.....aku ingin seperti dulu.....
Berbagi cerita.....saling mengisi waktu
Mencari inspirasi...agar hidup terus maju
Walau ku tahu...aku tak pernah bermakna untuk mu

Sahabatku........
Pernah aku kehilangan dirimu....
Tapi puji syukur....aku dapat menemukan kembali
Aku berusaha dan berusaha agar kita tetap mesra
Terkadang...ku suguhkan lawak jenaka
Ataupun cerita basi.. tentang pengalaman ku
Tak ada niat....tuk menarik simpatimu
Tapi...di balik cerita-critaku...ada hal yang boleh di jadikan tauladan

Sahabat ku......
Perlukah aku kabarkan.....diriku dalam delima
Yang tak ada kesudahan nya......
Hadirku di sisi mu....membawa ku sangat bahagia
Tak mampu ku ucap dengan kata-kata

Aku ingin mempertahan kan....agar aku selalu ada di sisi mu
Tapi apa daya.....aku lemah tak ada pilihan lain
Ya ini lah...akibat .....bibirku slalu berkata
Aku ingin jadi lilin....biar panas pedih...tapi mampu menerangi yang lain

http://www.youtube.com/watch?v=yid5CnHLEVM


Ombak Rindu Instrumental.avihttp://drlove9779.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan