Isnin, 17 Disember 2012

PUISI"SETELAH KAU PERGI"

http://www.youtube.com/watch?v=aNJcr-ka2fA


Puisi : Setelah Kau Pergi
Oleh: Eni saraswati
Malaysia,18 Desember 2012


Setelah kau pergi...baru ku dapat memaknai..
Ayat demi ayat yang tersirat di hati mu....
Tak dapat diri menahan...kuteriak sekuat tenaga....
Memanggil nama mu......insan misteri....

Entah dimana kau berada saat ini....
Ku jejaki arah langkah mu...tak satu pun tunjuk keberadaan mu..

Maaf kan aku sayang......
Moga kau mengerti...di depan mu...aku pernah terpuruk...
Menahan segala asa dan rasa...
Aku tak ingin pisang berbuah dua kali....

Diri ku sangat teruja....ketika ku tahu....
Kau jadikan diri yang nista ini...
Sebagai penyeri semangat dan motivator mu.....
Aku jadi ingat kata pujian yang kau berikan.....
Adik jilbab yang manis.....kuli yang pintar....
Adik yang ramah dan santun.....

Andai saja ku tahu di mana kini kau berada...
Ingin ku katakan pada mu.....
Aku seperti dulu.....mencintai mu dengan seluruh jiwa raga ku....
Janji ku pada mu......Insya Allah...tak akan ku sia-sia kan...
Kesempatan dan peluang yang ada untuk kita......

Akan selalu ku kenang waktu bersama mu.....
Selalu terpatri dalam ingatan....canda tawa mu.....
Akan ku buang jauh....rasa ingin menepi dari palung jiwa mu....
Aku ingin bersama mu saat ini dan masa mendatang..
Bahagia untuk kita selama-lamanya....








Tiada ulasan:

Catat Ulasan