Khamis, 20 Februari 2014

KU TIRU GAYA MU

Malaysia Februari 2014


Ketika ku berhadapan dengan orang diam 
Aku tiru apa yang dia buat.... 

Dia pandang aku....
"Aku pandang dia"

Dia tersenyum...
"Aku juga ikut tersenyum"

Dia pangku tangan..
"Aku juga pangku tangan"

Hingga dia merasa rimas..
Lemas dan geram.... 
"Barang kali seperti keadaanmu sekarang"

Hingga keluar kata.... 
Kenapa kau ikut-ikut...
ku juga ucap yang sama 
"Kenapa kau ikut-ikut"

Suasana hening dan sunyi...

Kedua kali dia pandang aku....
Situasi dan kondisi masih tetap sama
Diam membisu seribu kata
Hingga ketiga kali di pandang aku...

Entah ketika itu ku hanyut erosi.... 
Seperti meletupnya gunung berapi... 

Dia pandang aku...
"Kenapa kau pandang-pandang dengan intosi keras" 

Yeee...ketahuan garangnya...."katanya"

Alkamdhulilah...... 
Akhirnya keluar juga itu suara tegasku.....

Aku tak ingin tanya apa-apa..
Aku tak ingin berfikir apa-apa...
Semoga hari esok DIRIMU tak diamkan aku lagi 

KEEP SMILE


Tiada ulasan:

Catat Ulasan