Jumaat, 14 Februari 2014

TERMENUNG SENDIRI

Malaysia 15 Februari 2014


Termenung sendiri.....
Merenungkan hati yang "Sakit" di palu rasa
Ingin saja ku memohon...
Agar di buang segala rasa yang ada di dalam hati...
Tak lah membiarkan hati kosong tanpa perasaan...

Aku tak sanggup....
Menanggung peritnya hati...
Membiarkan hati ini 
Di permainkan perasaanku sendiri

Ku coba mencari jejak...
Di mana silapnya
Irama hati bernada sumbang...
Rentak irama yang tak senada....

"Ku tersenyum sendiri"
"Terasa makin hambar"

Masih tegarkah hati ini untuk terus di sakiti
Masih kukuh kah hati ini menepis gelora
Untuk tidak menyakiti hati insan lain...
Aku tertunduk dengan peluh dingin

Biarlah aku yang tersakiti dan terluka...
Mudah bagiku untuk memaafkan
Di bandingkan aku gembira 
Tapi menari di atas penderitaan insan lain....

Aku bimbang...sebelum ku menutup mata...
Adakah kemaafan itu untukku kelak..
Terdetik di hatiku....
Ingin ku bersujud dan menjabat erat tanganmu
"Maafkan silapku"

Ya Allah.....
Aku tak layak surgaMU...
Tapi aku juga takut siksa api neraka..
Maka itu terimalah taubatku...
Ampuni segala dosaku...
Engkaulah maha pengampun....

Aamiin Ya Robbal'alamin



Tiada ulasan:

Catat Ulasan