Isnin, 17 Februari 2014

TAK PERNAH TERLINTAS

Malaysia Februari 2014


Tak pernah terlintas...
Tak pernah terbayang ...
Dalam sadar dan lenaku...
Kau pergi tinggalkan ku....

Tanpa noktah....
Tanpa bicara....
Sunyi....senyap....
Kepiluan dan seribu tanda tanya....

Tarikan nafasku kian tersendat....
Misteri lama belum terungkap...
Kini timbul misteri baru lagi....
Apa memang kau terlahir...
Untuk mencipta MISTERI....

"Ah.....ada saja lah otakku ini"

Ya...aku harus akur dan terima keadaan ini
Ku bayangkan aku duduk di badan mu

Bicara salah...!!!
"Di anggap memberikan harapan"

Diam juga salah...!!!
"Tak dapat menghargai perasaan orang lain"

Aku tak pernah menyalahkanmu...
"Itu pilihanmu"

Meski tanpa kau ungkapkan...
Aku dapat merasakan...
"Letih dan penatnya hatimu" 

Barang kali jalan ini yang terbaik untukmu
Yang dapat membuat kau tersenyum
Untuk melakarkan kebahagianmu...
Dengan caramu sendiri...

Putaran Saat..detik dan waktu....
Menyadarkanku.....
Aku bukan SAHABAT yang baik untukmu..
Yang senantiasa ada dalam suka dan duka mu...
Yang dapat memberikan ketenangan dan kedamaian ..
 

Aku bertanya dan terus bertanya...

Masih pantaskah aku di gelar SAHABAT.... 
Jika hadirku hanya bikin ulah... 
Membuat kau resah...... 
Dan hatimu semakin gerah... 
Hingga bibir tak mampu tertawa lepas... 
Ha...ha...hah

Semoga masih ada ruang.... 
Untuk memaafkan segala khilapku... 
Baik kesalahan yang ku sengaja.. 
Maupun yang tak ku sengaja...

Ya Allah....
Ya Rahman....
Ya Rahim....

Engkau pernah hadiahkan..
Padaku seorang sahabat...
Yang sekarang pergi entah kemana...

Ku mohon padaMU Ya Allah....
Ampunkanlah segala silapku...
Tak dapat menjaga Anugrah dariMU...
Jika dia pergi karena ulahku...
Buka kanlah pintu hatinya...
Untuk memberikan kemaafan untuk ku...

Ya Allah...
Aku redha....
Jika memang ini yang terbaik 
Bagiku dan untuk dirinya...
Semoga ku dapat memetik hikmah
Dari tanda kasih sayangMU Ya Allah















Tiada ulasan:

Catat Ulasan