Sabtu, 25 Mei 2013

AKU INGIN MEMILIKI JIWA YANG SEHAT

Edisi 25 Mei 2013

Akhir-akhir ini...situasi yang kualami baik di dunia nyata dan dunia maya...betul-betul mencabar kesabaranku.

Inilah ujian dalam universitas kehidpan yang tengah ku hadapi.

Yang lebih menyedihkan lagi saat seperti ini...saatnya aku lebih dan lebih lagi munajat padaNYA....penyakit lamaku kambuh lagi...membuat terhalang mencurahkan isi hati dan segala keluh kesahku padaNYA.

Tiba-tiba aku kehilangan semangat....yang telintas di mindaku.. peristiwa yang sepatutnya aku lupakan karena semua itu tinggal kenangan.

Suasana hatiku saat ini sama persis sepeti tiga tahun yang lalu...
Saat itu aku mendengarkan rintihan rasa menahan sakit.. sesebentar di hiburkan dengan gelak ketawa...dan sedikit salah faham terjadi...
celaru mindaku di buatnya.

Tubuhku tiba-tiba keluar peluh dingin...kepalaku rasa pening.. tak ada selera makan..tak dapat ku kawal perasaan sedih hinggap dalam diriku...dengan senangnya aku ucap pada anak"ku....mungkin ajalku dah nak sampai.....

Anakku cakap...."Kalau ingat mati lambat lagi lah tu"
But ingat akan mati hal yang baik...karena mati itu pasti..tak dapat sholat masih banyak cara jalan agar senantiasa dekat denganNYA..
dan yang terpenting...sebesar apa mama ingat akan memori dengan papa....tak akan mengembalikan papa kembali ....
Do'a yang tebaik....baik untuk mama juga untuk papa di alam sana...
Aamiin...

Tak dapat ku bendung suara tangisku...apa lagi mendapat berita Ibu di kampung darahnya naik....rasanya ku mengambang di atas tanah.
Ku tulis apa yang terbeku di mindaku...hanya itu yang mampu ku lakukan...Do'a untuk IBU tercinta......

Dan akupun tak mampu lanjut tipe lagi...walau sebenarnya banyak yang ingin ku luahkan di sini....

Untukmu yang jauh di sana.......
Aku mohon sambungan do'anya...moga Allah memberikan kesehatan untuk Ibuku..
Dan semangat hidupku kembali...agar ku dapat menghadapi cabaran dan ujian selalu tegar dan kuat..seperti yang dirimu harapkan....
Terimakasih ku ucapkan......
Teriring salam kangen....dan selamat malam.


 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan