Jumaat, 31 Mei 2013

KESEDIHAN YANG BERANTAI

Kedah 1 Juni 2013

 
Kesedihan yang berantai..yang tengah melanda diriku
Semua merupakan senario yang Maha Esa
Untuk menguji sampai di mana cekal dan tabahku
Sampai di mana aku mampu mempertahankan kejujuranku
Sampai mana aku buktikan rasa kesetiaanku
Terhadap keluarga dan sahabat baik di alam maya mapun alam nyata

Entahlah......
Dari dulu lagi aku selalu membuat kedua orang tua sedih yang berpanjangan
Tapi semua ini bukan kehendakku...ini lah suratan takdirku
Andai kan semua menyadari semua terjadi atas ketentuanNYA
Taklah aku menerima amaran untuk sementara nggak usah telepon IBU
Aku memang tak pernah bermakna untuk siapapun

Aku memang salah....aku salah....patut juga aku terima hukuman ini
Sebagai anak hanya mampu berdo;a semoga Allah limpahkan Rahmat dan hidayah
Untuk kedua orang tuaku juga adik-adikku....
Aku terima jujur ku katakan...luka hatiku amat dalam

Aku sudah terbiasa mengalah dan mengalah....
Mendengarkan luapan amarah mendakwa aku salah...

Biarlah ku simpan rindu ini....rindu bayang ayah dan bunda
Ya Allah tolong jaga mereka...izinkan aku jadi anak yang berbakti Ya Robb

Mulai sekarang aku akan pendam segala rasa ini seorang diri
Aku harus kubur semua kesedihan ini....
Aku harus mencorak kehidupanku demi anak-anakku
Aku tak boleh larut dan hanyut dalam kesedihan ini

Andai mereka mengerti....saat-saat seperti ini aku butuhkan
Sokongan moral dari keluarga...meskipun aku redho...
Tapi saat menghadapi seribu hari Arwah....
Di mana banyak yang harus aku tentukan...
Mereka asyik cari salahku saja.... 

Kini aku fikirkan kemudahan imrigrasi bukan menjadi warga negara tapi visa berdomisili boleh untuk bekerja..kalau ada rezeki ...boleh untuk belajar...tanpa minta persetujuan siapa"....moga jalan yang ku ambil baik kedepannya....dan semoga Allah berikan kemudahan.. Aamiin  Ya Robbal'alamin
 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan