Jumaat, 31 Mei 2013

KETIKA KU BACA

Alostar 1juni 2013


Ketika ku baca di salah satu status kawan fb ku...
Ayatnya kurang lebih seperti ini....
"Jadilah lelaki sejati bukan lelaki yang suka mengadu domba"
Iba rasanya hatiku..kata ironis itu di tujukan
Untuk sahabat sejatiku....

Ku panjatkan do'a padaNYA...
Ya Allah berilah kesabaran pada sahabat sejatiku...
Walau tanpa di ucapkan dan di beri tahu....
Aku dapat merasakan semua menyalahkan mu sahabat sejatiku...
Terimalah dengan ikhlas....semua ada hikmah...
Terus berkarya dan berkarya....jangan patah semangat

Seperti yang aku katakan....
Aku tidak rela jika dirimu di tuduh yang bukan-bukan
Di waktu yang sama..aku juga nggak rela kaumku menderita
Seperti yang kau katakan....semua akan sirna seperti
Bayangan kalbu masimg-masing....

Entahlah.....aku mungkin tergolong oarng yang suka menyibuk
Jaga tepi kain orang...hakikatnya aku inginkan
Persahabatan kita aman...damai dan tentram....

Sahabat sejatiku......
Ku ucapkan jutaan terimakasih padamu...
Tanpa aku ucapkan...tentu dirimu mengetahuinya
Bukankah dirimu tahu akan diriku..?????

Semoga Allah izinkan persahabatan kita baik kedepannya
Bersatu dan perpadu...untuk kebahagian bersama
Saling memberikan semangat agar jiwa kuat
Melewati cabaran kehidupan.....

Aku juga mengharap keakrapan di alam maya....
Semoga Allaj izinkan untuk menikmati keakrapan di alam nyata
Tiada terkecuali....untukmu..dia juga mereka
Dalam benakku..telah ku anggap semua saudaraku

Inilah aku....saat aku tersisih dari keluargaku sendiri...
Aku ingin besarkan hatiku....aku ingin tentramkan hatiku

Seperti yang ku katakan.....
Aku bukan buku pelajaran yang harus di ingat dan di ingat
Do'amu yang aku perlukan....
meskipun terpisah jarak....dengan do'a seakan kita dekat
Mengetahui apa yang terbeku dalam hati....

Taniah ku ucapkan.....
Kaulah pujangga sejati....karya-karyamu indah 
Menggamit sang pembaca...menghipnotis siapa yang membacanya
Ini anugrah dariNYA....
Semoga pembaca semakin mengerti...termasuk diriku
Semua siap menghadapi menerima dengan ikhlas..
Untuk tetap mengekalkan persahabatan 
Saling menjaga keharmonisan...
Apapun situasinya.....semoga rasa syukur atas hadiahNYA
Tetap ada dalam ikatan persahabatan kita...
Kini esok dan selamanya......
Semoga Allah redhoi.....Aamiin Ya Robbal'alamin.







Tiada ulasan:

Catat Ulasan