Khamis, 14 Februari 2013

DIARY HATIKU


15Februari 2013

Terbangun dari tidur...fikiranku menerawang jauh....
Mata tak dapat ku pejamkan lagi....
Asyik dok ternbayang wajah seseorang nan jauh di sana.....
Tak siuman rasanya aku ini...
"Menyimpan rasa rindu yang menggelora di dadaku pada insan mesterius yang telah mencuri setengah dari nafasku........."

Sampi bila aku di belenggu rasa ini.......
Ketiadaan dia... di tempat aku jumpa...
Membuat aku hilang semangat...resah dan gelisah.....

Nasib baiklah anakku ada di rumah...dapat menemaniku bercanda dan ketawa....
Jadi tak sepi sangat......
Ada juga yang menghiburkan diriku.......

Tapi hatiku kecilku mengharap tegur sapa dari satu nama yang ku ukir di hatiku....
Sepertinya aku dah kecanduan dengan tegur sapa itu......
Andai saja dia tahu......dan ingin melihat ku bahagia.....
Tentu tak akan biarkan aku seperti ini....

Benar-benar aku dah tak waras.......
Aku sadar tak pantas diriku untuk bersama dia....
Apa lagi mengharap CINTA dan KASIH SAYANGNYA.....

Aku tak mau menipu hati nuraniku sendiri......
Yang hakikatnya aku dahaga akan arti kasih sayang.....
Adanya satu nama di hatiku.......
Walau terpisah jarak dan waktu......
Mengajarkan aku arti kesetiaan.......

Aku harus bagaimana.......
Samapi saat ini bayang wajahnya masih nyata di mindaku....

Rasa ini aneh.....bin ajaib.....
Mungkin karena di mindaku ...dia adalah sosok orang seiras arwah suamiku....
Atau juga karena kata-kata yang mempesona...
Telah menghipnotis....seluruh jiwa ragaku.....

Tetesan air mata.....yang menjadi tangisan sendu di hati....
Tak dapat ku sembunyikan dari pengetahuan anakku......

Permata hatiku..izinkan tetap still di fb..dengan janji...
Tak nak tengok saya bersedih dan menangis...
Kalau ku menangis apapun alasanya..lebih baik berhenti di fb.....

Aku tarik nafas panjang....dan mendiamkan diri
Tak cakap apapun........

Mungkinkah ini terbaik untuk ku dan untuknya kalau aku tak aktive di fb......
Terus bercelaru dalam mindaku......

Ujian...Ujian.......Ujian.....inilah yang ku hadapi saat ini...
Pembalasan Allah kes dan tunai.....
Gimana tidak.......

Ketika aku setengah mati menyayangi dia orang yang mesterius...
Ada juga orang yang mengatakan cinta setengah mati....padaku

Tapi aku tetap mempertahankan rasa yang ada di hatiku....
Walau tak pernah dia ungkapkan seperti insan yang mengatakan cintanya padaku....

Kini aku hanya mampu pasrah.....
Andai dia merasakan rasa yang sama....
Dan Allah izinkan....
Ku yakin entah sebentar atau esok lusa...
Dia akan menyapaku kembali.......
Kalau tidak....?????
Nasipku hanya untuk merindui dan megenangnya dalam memory ....
Terindah bersamanya.......

Terpatri nama indah "SAHABAT SEJATIKU"
Samapi akhir ku menutup mata.....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan