Jumaat, 15 Februari 2013

PUISI "TANGISAN PILU"



"


Puisi:Tangisan Pilu
Oleh : Eni saraswati
Malaysia, 16 Februari 2013


Tangisan pilu ini tak dapat ku kawal lagi...
Sebak di dada dah memuntahkan laharnya...
Ku coba dan ku coba untuk menenangkan diri
Tapi tak juga dapat mengawal perasaanku....

Aku yang salah......
Aku yang egois.....
Aku yang terlalu merindu..
Aku mengharap pada insan yang sudi....

Ini kah nasip hidupku.....
Hanya mampu untuk bermimpi...
Tak dapat untuk ku gapai ..
Segala asa dan rasa ku.....

Apa aku selama ini salah menilai...
Aku hanyut oleh perasaanku sendiri...

Andai kau dapat merasa...
Pilunya hati ini....
Bagaikan terbakar api..
Terlilit sembilu....pedih...perih...
Menikam jiwaku.....

Semoga kau bahagia.....
Bersama belahan jiwamu...
Izinkan nama indahmu
Tetap terpatri dalam lubuk hatiku


Brightlight - Traffic









Tiada ulasan:

Catat Ulasan