Isnin, 25 Februari 2013

LUAHAN RASA KU SAAT INI

Entah mengapa aku begitu takut menyusuri kesunyian ini....
Aku jemu sendiri....
Aku bosan begini....

Hari ini aku singgah lagi di halaman sepi ini...
Ingin meluahkan sesuatu..
Ingin memadahkan rasa gundah gulananya hati ini..
Entah mengapa...
Aku teringat akan madah cinta ....
Cinta itu anugrah....
Anugrah yang terindah..
Tapi tidak semestinya memiliki...
Ya...TIDAK SEMESTINYA MEMILIKI..

Cinta tidak boleh di paksa..
Cinta hadir tidak di undang..
Cinta juga bukan simpati..
Boleh di gambarkan seperti kupu-kupu
Indah di pandang...cantik...
Bila di kejar...
Ia jauh terbang lari....

Tapi bila kita tidak mencari...
Ia hinggap tiba-tiba...
Anehkan....

Sehinga terlahirlah ungkapan...
Cinta seringkali lari bila kita menghampiri...
Dan kita sering membiarkan pergi bila ia singgah di hati..
====****====****====****====****====****====****====****

Masih tegarkah langkah ku ini..???
Meniti titian sepi yang penuh duri kenangan...
Entah bila berakhir kesunyian ini...
Rindu ini untuk siapa..??
Angin....
Pada siapa akan ku kirimkan pesanan luka ini...???
****====****====****====****====****====****====****====

Tatkala kenangan merasuk jiwa....
Ada sebak yang bertamu...
Ada gerimis yang datang menyembah..
Ada garis yang tercalar...
Ada luka yang terhiris..
Ada kata yang tak terluah...

====****====****====****====****====****====****====****












Tiada ulasan:

Catat Ulasan