Khamis, 14 Februari 2013

PUISI "RINDU BERAT"

http://www.youtube.com/watch?v=TLerMWYyZTg

Puisi : Rindu Berat
Oleh Eni saraswati
Malaysia,15 Februari 2013


Gelombang rindu menggema dalam jiwaku
Bayangan wajahmu selalu mengahantui
Tak dapat ku pungkiri.....
Kepergianmu....menyiksa mahligai kedamaianku...

Andai waktu itu....ku dapat mengawal segala emosi jiwaku...
Keadaan tak seperti ini....
Andai saja....kau dapat mengerti betapa ku menyayangimu...
Tak akan kau tinggalkan aku dalam keadan begini...

Aku tak dapat tumpukan pada aktivitasku....
Fikiranku celaru....tak dapat ku mengerti..
Aku lemah tanpamu......aku lemas di siksa rasa rindu ku

Ku setia menantimu..dengan tulusnya cinta kasihku
Walau sejuta kumbang datang.....
Tak akan menggoyahkan...hasratku untuk menunggu kehadiranmu..
Duh hai....sang pelita hatiku..hadirlah kepangkuan jiwaku...

Kini aku hanya mampu mencumbui bayangmu...
Berhayal...hangatnya pelukanmu...lembutnya belaianmu
Membuat diriku ingin selalu berada di sisimu.....

Ku mohon  dengan seluruh jiwa ragaku....
Kita melangkah bersama-sama....
Meniti jalan sepi ini...kita saling bergandeng bahu....
Buang sengketa antara kita.....

Bimbinglah aku....
Ajari aku......
Tunjukkan jalan ......
Agar aku sampai di mahligai jiwamu...

Untuk menuju masa depan yang indah
Bahagia di cipta....dengan senyuman manja
Gelak ketawa....canda ria yang mempesona
 Demi keharmonisan...ketentraman jiwa kita 

Dunia bagai kan milik kita berdua.....
Dengan segala rahmat-NYA
Bahagia kita berdua.


In Dreams Instrumental

1 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam