Selasa, 26 Mac 2013

UNTUNTUK MU YANG JAUH DI MATA TAPI DEKAT DI HATI

Buat Renungan
===========
Hanya luahan kata-kata yang ku tujukan buat renungan...
Untukmu sebuah nama...
Kau tahu betapa sayangnya aku padamu..
Kadang kala aku sedikit tak mengerti...
Mengapa rasa itu erat hadir dalam diri ini...
Mengapa aku yakin sangat dengan suara hati ini...
Hanya ada senyum walau hatiku menjerit..
Di tebing hati datang tanpa di undang..

Ku rasa...memang aku kurang memahami dirimu...
Sebab itulah aku sering buntu untuk melakukan..
Yang terbaik buat kita...
Membuat sesuatu yang mengeratkan kembali..
Silahturahmi lewat tegur sapa di antara kita.

Sudah lama aku ingin menyuarakan yang terbuku di hati ini..
Aku masih kelu untuk berterus terang...
Hanya lewat tulisan ini ku nyatakan..
Ku ingin kau tahu ....
Setiap kali ku dapat berbual denganmu..
Aku rasa gembira tak terkata..
Setiap kali kau tersenyum dan tertawa...
Ku rasa dunia penuh dengan kebahagiaan...
Kau sungguh prihatin terhadapku...

Cuma satu saja nak saya luahkan...
Ada kalanya aku sangat terseksa untuk membalas kata-katamu...
Atau bereaksi walau hanya kata gurauan...
Mungkin kau tersinggung dengan reaksi itu...
Ada masanya kau merajuk...susah nak di pujuk...

Aku senantiasa berdo'a....
Agar silahturahmi dan persahabatan kita makin erat setiap hari...
Tak ada lagi misteri tersimpan di hati ini...
Semoga Allah pertemukan kita di alam nyata...
Walau banyak dugaan dan rintangan yang menghalang...
Semoga Allah selalu melindungi kita.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan