Sabtu, 20 April 2013

PUISI"AIR MATAKU"

Edisi 20 April 2013
Malaysia 22:22
By"Eni saraswati"


Air mata ku ini..
Tanda aku redha..
Nikmat sakit yang Allah hadiahkan untukku..

Air mata ku ini....
Memberikan kecekalan pada langkahku
Biarpun jatuh aku harus bangkit
Menyusun langkah baru....

Air mata ku ini...
Bisikan dari jiwa yang sedang meronta
Merasa kepenatan dalam 
Mencorak langkah menuju distinasi impian

Air mata ku ini.....
Mengalir deras dari kelopak mata ku
Tat kala aku bersendirian
Memory rindu memenuhi ruang panca indra
Semakin sesak menghimpit dadaku
Memanggil satu persatu insan yang ku rindu 















Air mata ku ini....
Tak akan berhenti mengalir..
Selagi ku tak ungkapkan ganjalan di hati 



Aku tahu setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan
Memang berat dan terlalu berat berjauhan dengan insan-insan yang ku sayang...
Letih dan penat aku mengais rezeki tak pernah ku rasakan
Tetap semangat meneruskan kehidupan...
Tapi letihnya minda berfikir....
Tubuhku jadi lemah...kini aku hanya mampu mengucap 

~*~La haula walakuwwata illa billah~*~

 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan