Selasa, 2 April 2013

SEBUAH KISAH TAULADHAN

*hari pertama

gadis : awak, tengah buat ape tu?
(senyap)
gadis : awak, awak sehat? dah makan? macam mane aktiviti hari ni?
(senyap)
gadis : awak, semalam mak saya kirim salam kat awak. dia tanye, kenapa dah lame awak tak datang rumah? saya pun cakap la..awak bz study. :)
(senyap)
gadis : awk..saya rindu awak yang dulu :'(
(senyap)



*hari kedua


gadis : awak. apa khabar awak hari ni? emmm...
(senyap)
gadis : awak. awak marah saya ke? sebab tu tak balas msg2 saya? awak, apa salah saya yer? :(
(senyap)
gadis : awak. esok saya nak beli choclate..saya ingat nak bagi kat awk..awak kan suke makan choclate :)
(senyap)
gadis : awak. selamat malam. jangan tidur lambat tw. love you awak ♥
(senyap)



hari ketiga dan seterusnya


gadis: awak, saya nak call awak awak bagi tak?
(senyap)
gadis : awak, pleace jangan buat macam ni..saya sedih awak buat macam ni kat saya :'(
(senyap)
gadis : awak. kenape saya call banyak kali tak boleha?
(senyap)

gadis : selamat pagi sayang..jangan lupe sarapan..
(senyap)
gadis : awak. sampai bila awak buat macam ni? dah semnggu saya pujuk awak, sampai hati buat saya macam ni :(
(senyap)



seelpas beerbulan2 si gadis sms si lelaki dan berkali2 cuba menghubunginya, namun tiada balasan & jawapan, ..si gadis mulai nekad untuk kerumah si lelaki.
sesampai di rumah lelaki tu, si gadis hampa kerana mak die mengatakan kekasihnya itu telah pergi bercuti bersama kawan2nya.
si gadis lalu pulang dengan kesedihan dan hampa.



sebulan kemudian
(lelaki call si gadis)

lelaki: awak. maaf sy bz beberape hari..banyak sangat study nak hafal. awk shat?
gadis: oh yer ke? takpe awak, saya faham..saya sehat. awak pulak macam mane?
lelaki : saya sehat...ok la awak..saya nak tidor, saya penat. bye!




belum pun si gadis sempat berbicara, si lelaki meletakkan telefon dengan pantas tanpa rase bersalah yang die sebenarnya menipu si gadis., dan sedang si gadis pulak tidak bertnya tentang percutian si lelaki malah membisu sahaja demi menjaga hati si lelaki.




Sikap si lelaki semakin menjadi2, tanpa ada perhatian lagi pada kekasihnya itu..

beberapa bulan kemudian

lelaki : awak. saya nak barcuti dengan family, mungkin lama..

gadis: Terima kasih sebab bagi tau saya yang awak nak bercuti.. kalau dari dulu awk jujur dengan saya, saya pasti tak saa terhegeh2 dengan awak. Awak. awak sedar tak? sejak kebelakangan ni, awk makin menjauh dengan saya? saya sedih saya dah kehilangn awak yang dulu..
sekarang, hati saya dah tawar dengan awak..bukan saya minta semua ni, tapa saya tak boleh paksa lagi diri saya mencintai orang yang sebenarnya tidak pernah sama sekali mencinta saya.. Assalamualaikum awk. T_T




~*~ sesuatu hubungan jika inginkan berkekalan., perlu ada kejujuran, perhatian dan tangung jawab. Jika sudah bosan, apa salahnya berterus terang lah pada pasangan meskipun ia menyakitkan~*~







Tiada ulasan:

Catat Ulasan