Isnin, 29 April 2013

PUISI"BANGKIT DARI GULITA"

Puisi:Bangkit dari Gulita
Malaysia 29 April 2013
By"Eni saraswati

Tersadar aku dari kegelapan
Terlerai belenggu yang memikat
Tersingkap segala hijab yang gelap
Lalu ku lihat alam dari mata hatiku
Jalan yang jitu bukan yang palsu

Oh....inilah cahaya dalam diri
Yang selama ini ku cari-cari
Aku bangkit kembali
Aku mulai mengenali diri
Lalu terpancar keindahan Illahi

Dalam kelam suram masih ada HIDAYAH 
TUHAN tidak melihat aksi dan kejelitaan wajah
Tapi...selagi punya hati yang sudi merintih
Atas segala kilap dan dosa

Kiranya masih terpilih tidak tersisih
Menjadi hamba yang soleh lalu aku bangun
Menuju jalan itu...jalan satu di ribuan liku

Aku ada teman
Aku ada TUHAN
Di situ jalan cahaya
Aku bangkit dari gulita
Melangkah satu demi satu dengan tegar!   




Tiada ulasan:

Catat Ulasan