Selasa, 2 April 2013

AKTIFITAS KU HARI INI

Malaysia 02 Maret 2013

Ketika ini....aku sedang menunggu dia di tempat kami berjumpa dulu sambil ku baca "LAYANG SWARA"...
Pengobat rindu ku padanya...
Sambil  ku tatap gambarnya berlatar belakang salah satu transpot penerbangan ..warna merah menyala..membuat semangat ku mununggu kehadiranya...

Ait dapat dari mana gambar itu...ada deh...ceritanya itu tidak penting...anggap aja itu hadiah yang tak di sangka-sangka...moga dia halalkan...lirih ku ucap maafkan aku ya..aku klik..
Dan ku simpan rapi gambar itu  sebagai penawar rindu

Inilah kenapa aku masih juga sering mengunjungi tempat kita bertemu dulu....berdiam diri lama di sana...tanpa update status...membuat kau curiga kan....
"Ku selalu baca dan baca ulang saat manis kita...bersapa ria"
ada ketikanya gelak sendiri...dan tak dapat ku cegah air mata membasahi pipiku.

Pagi tadi seperti biasa mengais rezeki...suazana di tempat kerja seperti di landa duka...saya pun banyak diam...karena ku ingat
kata-kata dia saat ku minta maaf...
"Saya sudah maafkan dari yang pertama...hingga terakhir ini"

Dari ayatnya sepertinya kita tak akan berjumpa lagi...atau dia akan meninggalkan area tempat kita bejumpa...
itu yang menghantui mindaku..tapi alkamdhulilah ku temui "NASKAH PELIPUR LARA"
Setidaknya saya dapat mengulangi membaca untuk memaknai 
kata yang tersirat..

Hari ini anak boss ada masalah rupanya...itu yang membuat semua pakat diam...tugas di tempat kerja banyak aktiviti luar tak seperti biasanya..

Ketika anak boss minta no telepon kawan Arwah..baru ku tahu rupanya semalam polis kacau lagi tempat bisnisnya...
Ya begitulah kalau bisnis tak ada permit atau izin.

Walau aku cuma kuli...sering kami share masalah atau berbual kosong untuk menghilangkan kejenuhan kerja...jadi tak ada gate antara kuli dan boss.

Aku tak mampu bilang apa ketika orang semua membincangkan 
perihal bisnis anak boss..
Karena ikutkan hati dan perasaanku aku juga protes...
Di tempat kawasan orang melayu yang mayoriti islam ..mendirikan bentuk perjudian haram...tapi yang heran yang masuk banyak justru orang melayu.
Yang sebangsa dengan Boss kurang.....
Ini kah tanda dunia akhir zaman...????

Kalau anak boss kena tangkap dan masuk lokap...mulai esok saya kerja sampai ke malam...biasanya kedai tutup pukul 10 malam.

So maknanya malam ini kena tidur awal...
Alamak tidur awal camna...kan pukul 11.30 kena antar sepupu boss ke perhentian bus...

Setelah ku baca ulang...yang ku panggil "layang swara"
Waktu selalu mencemburui kami....
Waktu dia ada masa untuk bersapa ria...akunya ada hal....
Ada sajalah...kawan datang rumahlah....nak ini..nak itu...
seakan-akan cuma alasan doang...
"Inilah KuasaNYA tanda tak ada rezeki"

sebelum ku akhiri coretanku ini....
Ku bertanya dalam hati...
Adakah esok aku dapat berjumpa lagi....
Bersapa ria yang indah dan manis lagi..???
Hanya mampu berserah pada Illahi..










Tiada ulasan:

Catat Ulasan